Kamis, 12 November 2015

Antioksidan - Kunci Untuk Imbangan Badan Untuk Kesihatan Benar Dan Umur Panjang

Antioksidan - Kunci Untuk Imbangan Badan Untuk Kesihatan Benar Dan Umur Panjang

Mendapatkan cukup antioksidan adalah sukar di dunia kita makanan diproses, minuman manis dan gaya hidup yang tergesa-gesa. Kita dihujani dengan diet fad yang terbaru dan terhebat, makanan tambahan kesihatan keajaiban dan ramuan lain. Ia adalah penting untuk memahami apa yang anti-oksidan, bagaimana mereka membantu dalam mengimbangi badan, dan bagaimana mereka membantu anda menikmati kesihatan yang benar dan memastikan kehidupan yang panjang, produktif.

Pertama sekali, badan anda memerlukan banyak elektron bercas negatif. Apabila anda kekurangan ini, anda mempunyai terlalu banyak elektron bercas positif, juga dikenali sebagai radikal bebas yang merosakkan organ-organ anda dan tisu-tisu lain. Elektron bercas positif, atau radikal bebas mempunyai kesan pengoksidaan untuk anda badan ini adalah molekul tidak stabil. Contoh pengoksidaan karat pada paip atau epal menjadi berwarna perang apabila anda memotongnya. Ini pengoksidaan paip dan epal berlaku disebabkan oleh molekul tidak stabil. Mengimbangi badan supaya anda mendapat banyak elektron bercas negatif daripada yang banyak merosakkan elektron bercas positif untuk memastikan kesihatan yang sebenar.

Antioksidan mempunyai lebihan elektron negatif yang disumbangkan kepada elektron bercas positif. Anda mendapatkan mereka dari buah-buahan segar dan sayur-sayuran, makanan tambahan, dan makanan lain dan minuman yang diperkaya dengan mereka atau telah ditambah kepada mereka. Walau bagaimanapun, anda memberi diri anda rasa aman yang palsu dengan memakan kanan, mengambil makanan tambahan dan berfikir anda mendapat semua peluru radikal bebas yang anda perlukan. Mereka tidak semua dicipta sama dan mereka tidak semua mempunyai kuasa untuk membantu anda mengimbangi badan anda dengan berkesan.

Setiap bahan mempunyai apa yang dipanggil "pengurangan pengoksidaan berpotensi" atau "ORP" pengukuran. Satu meter ORP digunakan untuk mengukur antioksidan yang terkandung dalam bahan. Jika kekuatan yang tinggi, ia mempunyai beberapa negatif yang tinggi, jumlah yang tinggi elektron negatif dan bahan yang mempunyai kemampuan yang lebih besar untuk mengurangkan pengoksidaan (oleh itu, mengapa mereka dipanggil anti-oksida) dengan mengurangkan elektron positif. Kesihatan yang benar diperoleh dengan mengurangkan elektron positif yang mengurangkan radikal bebas, dan ini mengurangkan penuaan pramatang. Ia juga memberikan alat-alat tubuh anda secara besar-besaran yang boleh melawan perkembangan penyakit dan juga dapat membalikkannya.

Anda mungkin bertanya pada ketika ini, apakah sumber terbaik ini elemen yang memberi hidup yang mengandungi jumlah tertinggi elektron negatif, yang mempunyai ORP negatif yang paling tinggi? Satu peraturan baik ibu jari adalah bahawa jika bahan yang beralkali, ia juga merupakan antioksidan. Ini bermakna untuk betul mengimbangi badan anda, anda perlu mengambil sejumlah besar makanan beralkali dan bahan-bahan. Atau, anda boleh melakukannya dengan cara yang lebih mudah, dan banyak lagi banyaknya, dengan minum yang betul air. Kesihatan yang sebenar bergantung padanya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar