Kamis, 12 November 2015

Tahu Cara Menggunakan Sinusitis Herbs Anda

Tahu Cara Menggunakan Sinusitis Herbs Anda

Adakah anda seorang penghidap resdung dan telah membuat keputusan untuk mencuba beberapa herba untuk membantu keluar? Kini terdapat satu permintaan yang semakin meningkat untuk herba membantu kerana mereka telah terbukti sangat berkesan dalam membantu orang ramai berurusan dengan tanda-tanda mereka serta menawarkan bantuan sebenar atau pencegahan. Walau bagaimanapun, terdapat beberapa perkara yang anda perlu tahu sebelum anda mula mencuba herba ini. Digunakan dengan betul, anda mungkin berakhir tidak mendapat apa-apa daripada mereka atau semakin teruk keadaan anda. Jadi di sini adalah beberapa tips berguna tentang bagaimana untuk menggunakan herba resdung anda dengan betul.

Echinacea

Ini adalah herba popular tetapi ia telah mendapat beberapa ulasan tidak baik untuk pergi bersama-sama dengan orang-orang yang positif. Faktor yang menyumbang kepada kesan negatif ini mungkin penggunaan yang tidak betul itu. Sekali lagi, dos yang betul boleh memainkan peranan utama dalam mendapatkan satu ini untuk bekerja untuk anda. Sesetengah doktor menyarankannya sebagai langkah pencegahan, mengambil kira-kira 200mg empat kali sehari. Penyakit Berjangkit Lancet, satu jurnal kesihatan yang diiktiraf, telah menerbitkan laporan bahawa Echinacea telah menurunkan kadar jangkitan pernafasan atas (yang termasuk resdung atau pendahulu kepada sinusitis) dalam ujian mereka.

Astralagus

Ini dikenali sebagai adaptogen, membantu badan anda "menyesuaikan diri" kepada dunia di sekeliling dan membenarkan ia untuk menghadapi apa-apa penyakit atau ancaman yang lebih baik. Ia kebanyakannya digunakan sebagai sistem penolong imun. Dengan fungsi sistem imun yang lebih baik, badan anda secara semula jadi boleh mempertahankan dirinya daripada jangkitan. Kira-kira 200 mg dua kali sehari sudah memadai untuk membuat ini berkesan.

Terdapat herba lebih berkesan di luar sana untuk anda gunakan. Lobak pedas dan Lada adalah contoh yang baik. Walau bagaimanapun, ia sentiasa lebih baik untuk berunding dengan doktor sebelum anda mula menggunakannya. Sesetengah doktor berminat untuk mengambil ubat-ubatan herba sebagai ubat-ubatan alternatif atau pelengkap. Jika anda tidak pasti tentang rawatan, tidak menggunakannya kerana ada orang-orang yang tidak terbukti di luar sana yang boleh membawa anda ke dalam masalah yang lebih.

Lobak pedas

Untuk lobak pedas, kesan yang anda ingin memaksimumkan kesan pemanasan ia mempunyai pada badan. Ini perlu meningkatkan aliran darah dan seterusnya meningkatkan bilangan sel-sel imun yang sampai ke kawasan tertentu badan, termasuk sinus. Konsep ini mungkin kedengaran mudah tetapi mengambil herba ini tertentu kadang-kadang sukar. Ia mempunyai aroma yang sangat pedas dan rasa yang mungkin tidak untuk semua.

Jika anda memutuskan untuk menggunakan herba ini, cuba mengambilnya melalui hidung anda. Penyedutan lobak pedas parut harus mempunyai keputusan yang berkesan. Anda juga boleh cuba meminum atau memakannya. Anda akan melihat kesan serta-merta. Kesan pemanasan perlu membuat jalan melalui hidung dan sinus anda, walaupun rasa dan bau mungkin mengambil sedikit untuk membiasakan diri.

Pepper

Jika anda suka makanan pedas, anda sudah tahu bagaimana satu ini berfungsi. Lada menjadikan mukus mengalir lebih bebas, biasanya mengakibatkan hidung berair. Ini akan membantu mengurangkan kesesakan badan anda. Hanya menambah beberapa makanan anda atau sup anda dan perlu anda lakukan dengan baik. Walau bagaimanapun, lada yang menyebabkan sakit, terutamanya jika diambil dalam jumlah yang besar. Jika anda menghadapi masalah, susu penuh krim boleh membantu melegakan lidah pembakaran anda.

Dapatkan nasihat doktor anda tentang menggunakan alternatif ini sebelum mencuba mana-mana mereka. Walaupun ini adalah biasanya selamat, doktor anda mungkin mempunyai anda pada ubat yang boleh bercanggah dengan rawatan ini. Doktor anda juga boleh membantu anda dengan dos jika dia menyokongnya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar