Kamis, 12 November 2015

Hipoglisemia reaktif - Apa Ia Adakah, Cara Rasa Lebih Baik

Hipoglisemia reaktif - Apa Ia Adakah, Cara Rasa Lebih Baik

Selalunya orang yang mempunyai hipoglisemia reaktif tidak sedar itu. Mereka melihat bahawa "sesuatu" adalah salah, tetapi mungkin tidak dapat untuk mendapatkan diagnosis, jika mereka pergi ke doktor mengenainya sama sekali. Hipoglisemia adalah sukar untuk membuktikan, kecuali gula darah boleh diuji pada masa yang anda mempunyai tanda-tanda, yang sukar jika anda tidak mempunyai meter di sekeliling. Jika anda atau seseorang dalam keluarga anda adalah diabetes, anda mungkin TIDAK mempunyai meter di sekeliling. Jadi bagaimana anda tahu jika anda hipoglisemik?

Berikut adalah beberapa tanda-tanda:

kelaparan -acute, mungkin juga perasaan yang menyakitkan kosong di dalam perut anda

-feeling sangat letih atau lemah tiba-tiba

-shakiness atau kegelisahan

-feeling pening atau pengsan

-slurring atau bercakap perlahan-lahan

-an perasaan cemas, mungkin juga menangis

-feeling sangat panas tiba-tiba

-jika tidur, mimpi buruk atau kekeliruan apabila bangun

Sudah tentu, anda perlu berbincang dengan doktor anda tentang perkara ini. Tetapi ada yang teragak-agak untuk melakukan kepada diagnosis kerana anda tidak akan sering mempunyai bukti kukuh. Walau bagaimanapun, anda boleh membantu diri anda berasa lebih baik dengan mengambil langkah-langkah yang mudah.

-Figure Keluar apabila anda biasanya mempunyai masalah. Dengan hipoglisemia reaktif, ia biasanya beberapa jam selepas sarapan tinggi karbohidrat, tetapi anda mungkin mempunyai paras terendah pada waktu petang atau pada waktu malam. Cuba makan lebih banyak protein dan kurang gula / karbohidrat pada waktu makan sebelum masa hari anda biasanya merasa buruk. (Doughnuts dan penkek lazat, tetapi anda mungkin perlu mencari masa yang berbeza dalam sehari untuk menikmati mereka, secara sederhana.) Dan minum lebih banyak air setiap kali anda boleh.

-Buy Roll tablet glukosa dari kedai farmasi atau runcit. Mereka rasa seperti gula-gula berperisa buah-buahan, tetapi masuk ke dalam aliran darah anda lebih cepat, membantu anda berasa lebih baik dengan cepat. Belajar mengenali gejala ANDA, dan pop satu dalam mulut anda sebaik sahaja anda rasa "rendah." Susulan dengan protein / karbohidrat makanan yang seimbang yang kecil, seperti sandwic mentega kacang, dalam masa setengah jam.

-Exercise Kerap, dan pastikan anda makan makanan yang seimbang terlebih dahulu. Sekali lagi, menyimpan glukosa dengan anda. Latihan dengan seseorang atau senaman di mana anda boleh mendapatkan bantuan jika anda memerlukannya. Jangan pergi semata-mata.

-Jika Anda minum, berbuat demikian hanya secara sederhana. Kebanyakan wanita tidak boleh mempunyai lebih daripada minuman sehari. Dua baik-baik saja untuk kebanyakan lelaki.

-Jika Anda berada diabetes atau mempunyai masalah kesihatan, sentiasa mengikuti nasihat daripada pembekal penjagaan kesihatan.

-Jangan Tekanan tentang hal itu, tetapi berbincang dengan doktor anda. Hipoglisemia reaktif, jika dikendalikan dengan berhati-hati, jarang membawa kepada atau menandakan masalah lain.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar