Kamis, 12 November 2015

Skin Pembuangan Produk Mole

Skin Pembuangan Produk Mole

Setiap orang mempunyai tahi lalat yang berlainan saiz dan bentuk pada muka dan badan mereka. Sedangkan tahi lalat kecil sebenarnya tidak menjejaskan penampilan seseorang, orang-orang yang lebih besar boleh menjadi menonjol, boleh membuat kelihatan tidak menarik bagi sesetengah orang, dan mungkin memerlukan kulit penyingkiran tahi lalat. Terdapat pelbagai pilihan untuk pembuangan tahi lalat kulit. Jika anda tidak tergesa-gesa, anda boleh mencuba salah satu daripada banyak krim penyingkiran tahi lalat yang berkesan. Ini krim berkesan akan membantu membuang tahi lalat anda. Manfaat ini perlahan, tetapi krim adalah satu cara yang berkesan penyingkiran tahi lalat kulit, dan tidak ada risiko parut sekali tahi lalat gugur.

Walau bagaimanapun, ramai orang-orang yang lebih suka menjalani pembedahan, dengan menggunakan rawatan laser atau menjalani krioterapi untuk membuang tahi lalat mereka. Walaupun proses ini dengan serta-merta menghilangkan muka atau badan tahi lalat anda, terdapat peluang yang lebih tinggi parut.

Persediaan untuk Kulit Mole Pembuangan

Sekiranya anda memilih untuk pembedahan, doktor anda terlebih dahulu akan membersihkan kawasan sekitar tahi lalat menggunakan alkohol atau beberapa semangat pembedahan. Berdasarkan di mana tahi lalat itu terletak, doktor juga mungkin perlu mencukur rambut yang tidak diingini. Setelah kawasan itu dibersihkan, doktor anda akan memohon anestetik tempatan yang mengebaskan kawasan itu supaya anda tidak akan merasa sakit banyak apabila tahi lalat dikeluarkan. Jika perlu, doktor juga boleh memberikan anda ubat untuk menyediakan untuk lebih cepat pembekuan darah sebelum mengeluarkan tahi lalat. Doktor anda boleh menggunakan kaedah penyingkiran yang memerlukan jahitan, atau satu yang tidak.

Kaedah pertama adalah penyingkiran tanpa menggunakan sebarang jahitan. Di sini, tahi lalat itu dikeluarkan dengan menggunakan pisau bedah dengan memotong tahi lalat walaupun dengan kulit atau di bawah permukaan kulit. Sesetengah ubat-ubatan digunakan untuk laman web untuk menghentikan pendarahan luka itu. Seterusnya, beberapa krim atau salap antibiotik digunakan untuk laman web ini dan kemudian luka itu ditutup dengan pembalut steril.

Kaedah kedua penyingkiran tahi lalat kulit melibatkan penggunaan jahitan, dan kebanyakannya digunakan untuk membuang tahi lalat rata. Doktor anda terlebih dahulu akan menilai tahi lalat untuk mengetahui berapa dalam ia adalah, dan membuat keputusan berapa banyak tisu sekitarnya perlu dikeluarkan.

Apabila kawasan tahi lalat kulit disediakan untuk pemindahannya, tahi lalat dan tisu sekitarnya dipotong keluar dan luka yang terhasil, dijahit rapat. Jika tahi lalat itu sangat dalam, doktor anda boleh menggunakan membubarkan jahitan. Jika tahi lalat yang tidak begitu dalam, jahitan akan diletakkan pada permukaan kulit, yang dikeluarkan oleh doktor anda di kemudian hari.

Jawatan Penjagaan Pembedahan

Selepas tahi lalat yang dikeluarkan, anda perlu minum sekurang-kurangnya lapan gelas air setiap hari untuk menjaga kulit anda terhidrat. Ini membantu dalam pemulihan struktur kulit dan pembiakan sel. Ia juga dinasihatkan untuk memohon berat pelembap hypoallergenic cahaya sekurang-kurangnya sekali sehari untuk bekerja sebagai penghalang bagi memerangi alahan kulit. Ia juga lebih baik untuk mengelakkan terlalu banyak terdedah kepada cahaya matahari seperti matahari menjadikan merah kuping anda dan mudah terbakar. Jika anda perlu pergi ke luar, memohon beberapa pelindung matahari pada kurap dan ia sekitar kulit.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar