Kamis, 12 November 2015

Cara menghilangkan Tag Kulit

Cara menghilangkan Tag Kulit

Tags kulit adalah keadaan yang sangat umum, yang terdapat lebih kerap pada masa itu dan selepas umur pertengahan. Mereka adalah sama dalam kedua-dua lelaki dan wanita. Mereka mungkin menjadi warna kulit atau lebih gelap dan boleh terdiri daripada satu milimeter hingga lima milimeter dalam saiz. Tag kulit adalah semata-mata kulit. Terdapat pertindihan kulit luar yang sarung lapisan dalam kulit kerana sebab ini mereka jarang berbahaya dan apa-apa ketidakselesaan dari tag umumnya kerana mereka disapu atau jengkel secara tetap. Secara umumnya kita dapati orang yang mengalami tags kulit di sekitar pangkal paha, bahagian atas dada, leher, kelopak mata dan ketiak.

Proses membuang tag ini adalah sangat mudah dan juga dalam beberapa kes boleh dirawat oleh doktor anda. Ia boleh dikeluarkan dengan menggunakan nitrogen cecair untuk membekukan mati atau dengan prosedur pembedahan mudah. Proses tag penyingkiran hanya memerlukan anestetik setempat untuk mengebaskan kawasan yang terjejas berhampiran tags kulit walaupun bergantung kepada saiz dan lokasi tag.

Tags kulit biasanya tidak berbahaya dan tidak menyakitkan dan tidak memerlukan rawatan khas. Sebaliknya, dalam beberapa keadaan yang serius dan atas sebab-sebab kosmetik beberapa rawatan boleh dilakukan. Tag yang mungkin rosak oleh pembekuan kawasan itu dengan nitrogen cecair. Anda juga boleh mengeluarkan tag dengan mengikat off tag dengan bantuan benang untuk mengurangkan bekalan darah dan dengan itu menghapuskan tag. Pakar Bedah memadam tag dengan bantuan gunting tajam atau pisau tajam. Rawatan ini memerlukan banyak penjagaan dan terdapat risiko jangkitan juga. Proses ini perlu dilakukan hanya oleh seorang pengamal perubatan biasa. Anda juga boleh menghentikan pendarahan dengan bahan kimia yang dikenali sebagai aluminium klorida atau rawatan elektrik. Tags kulit hanya satu kebimbangan kosmetik dan bukan masalah perubatan; kebanyakan insurans kesihatan tidak melindungi risiko ini.

Pakar bedah semasa menjalankan rawatan mengetatkan kawalan tag untuk sekitar lima belas dua puluh saat untuk membekukan. Selepas masa seminggu, tag akan jatuh sendiri. Proses mengeluarkan tag menyebabkan sedikit sensasi rasa pedih dalam penghidap tetapi beberapa pakar bedah memberikan pukulan anestesia tempatan untuk membosankan kesakitan. Proses ini adalah berkesan dan keputusan adalah positif. Semua ini telah terbukti penyingkiran kaedah tag kulit yang besar.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar