Kamis, 12 November 2015

Punca Tinnitus - Memahami kunci untuk Relief

Punca Tinnitus - Memahami kunci untuk Relief

Punca-punca tinnitus boleh menjadi begitu pelbagai tetapi jika anda memahami apa tinnitus sebab-sebab berkaitan dengan jenis keadaan maka ia adalah lebih mudah bagi anda untuk mencari rawatan yang betul untuk disesuaikan dengan gejala anda. Oleh itu membolehkan bermula dengan memecahkan pelbagai jenis tinnitus ada dan apa yang menyebabkan berkaitan dengan satu sama satu.

Sebab-sebab fizikal
Ini adalah apabila tinnitus yang berlaku disebabkan oleh halangan dan / atau kerosakan kepada telinga dalam dan sederhana. Ini boleh terdiri daripada tahi telinga dampak, effusions telinga dan gegendang telinga rosak tetapi pada dasarnya ia adalah apabila bunyi luaran disekat dan bunyi dalaman menjadi lebih kuat. Rawatan untuk sebab-sebab ini biasanya tidak mengganggu dan boleh membantu anda mencari kelegaan dalam masa yang singkat.

Punca Neuro-psikologi
Ini adalah apabila tinnitus adalah disebabkan oleh pautan bawah sedar tertentu dengan saraf pendengaran yang dicetuskan oleh beberapa jenis ketidakseimbangan dengan badan dan gaya hidup anda. Ini biasanya disebabkan oleh campuran perkara-perkara seperti tekanan, tekanan darah tinggi, keletihan dan diet yang tidak sihat. Rawatan untuk ini melibatkan kaunseling dan terapi bunyi untuk membantu melatih semula minda bawah sedar dan membuat tafsiran yang berbeza dalam saraf pendengaran. Saya telah mendapati bahawa hipnoterapi sebagai sebahagian daripada terapi bunyi telah terbukti sangat berkesan.

Sebab dua hala
Tinnitus dua hala adalah apabila anda mempunyai dering dalam kedua-dua telinga dan ia biasanya disebabkan oleh sebab-sebab fizikal seperti bunyi kuat merosakkan gegendang telinga dan juga kerosakan kepada sel-sel rambut telinga. Ini dicampur dengan tekanan yang sama secara umumnya menyebabkan tinnitus sederhana berlaku. Ia boleh menjadi semudah mengambil cuti dari kerja dan menggunakan beberapa rawatan semulajadi atau herba untuk mendapatkan bantuan.

Sebab satu pihak
Tinnitus unilateral adalah apabila nada yang berlaku di dalam satu telinga dan ini biasanya lebih teruk dan dikaitkan dengan fizikal, neuro-psikologi dan / atau sebab-sebab yg berdebar-debar. Punca yang paling biasa adalah tahi telinga membina diikuti oleh jangkitan telinga dalam. Selepas ini ubat-ubatan tertentu dan lebih ubat kaunter juga boleh menyebabkan gejala unilateral dan ini adalah lebih biasa apabila tekanan dan kafein dicampurkan dengan ubat-ubatan. Rawatan bergantung kepada apa yang selongsong tinnitus anda, tetapi menyedari keadaan fizikal dan mental anda (ia adalah masa yang sibuk dan stres dalam hidup anda) membantu apabila mendapat prognosis profesional.

Sebab-sebab yg berdebar-debar
Yg berdebar-debar tinnitus adalah apabila terdapat aliran darah yang tidak teratur dalam saluran di kepala dan leher anda dan ini boleh disebabkan oleh agak beberapa perkara. Jangkitan telinga sekali lagi penyebab biasa kerana aliran darah berhampiran gendang telinga. BIH, ASVD (Atherosclerosis), dan intrakranial Vascular Luka-luka adalah campuran sebab-sebab fizikal dan neuro yang semua harus dirawat oleh seorang profesional. Anda mungkin bertuah dengan ASVD mana rawatan boleh menjadi semudah menukar diet anda dan mengurangkan kolesterol anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar