Kamis, 12 November 2015

Melegakan Gas di Rumah - Anda Boleh Gunakan Peppermint untuk melegakan Gas semulajadi

Melegakan Gas di Rumah - Anda Boleh Gunakan Peppermint untuk melegakan Gas semulajadi

Terdapat banyak cara untuk melegakan gas secara semula jadi. Terdapat herba seperti pudina, halia, bawang putih dan Adas yang telah digunakan selama bertahun-tahun bagi gas. Hari ini saya akan memberitahu anda bagaimana untuk menggunakan pudina untuk mendapatkan bantuan gas dan kemudian saya akan memberikan anda panduan yang besar penuh dengan banyak ubat semula jadi lain untuk gas.

Gas ialah perkara biasa bagi setiap manusia. Gas dihasilkan apabila badan kita bekerja untuk mencerna makanan atau ia dihasilkan melalui udara ditelan. Saya sendiri telah terpaksa berhadapan dengan gas memalukan dalam hidup dan sering kali terpaksa membatalkan rancangan untuk pergi dalam keadaan ramai kerana gas tidak baik. Selepas melakukan penyelidikan, saya telah menemui cara untuk melegakan gas semulajadi dan kini, saya tidak lagi terlepas acara awam.

Seperti yang anda tahu, pudina adalah herba semulajadi yang boleh ditanam di hampir mana-mana taman. Sesetengah orang sering tumbuh pudina dalam penanam kecil di rumah mereka. Peppermint mempunyai banyak kegunaan perubatan dan boleh digunakan untuk melegakan gas cepat jika digunakan dengan betul.

Pudina mengandungi menthol dan yang melegakan otot-otot perut. Pernahkah anda terfikir mengapa banyak tempat-tempat makan yang sering memberi peppermints selepas makan malam? Ya, ia adalah penyegar nafas, tetapi tidak ramai yang tahu bahawa ia juga digunakan untuk melegakan gas.

Anda boleh memilih untuk menghisap gula-gula pudina tetapi berhati-hati untuk tidak menelan udara berlebihan kerana ini boleh menyebabkan lebih banyak gas. Anda boleh memilih untuk mengunyah pudina segar, tambah beberapa titik pudina untuk minuman anda atau kegemaran saya, membuat teh pudina.

Seterusnya saya akan memberikan anda langkah mudah untuk membuat teh pudina besar mendapatkan cepat lega.

Pertama, pastikan anda benar-benar menggunakan teh pudina daripada teh hitam. Anda boleh menggunakan pudina kering atau anda boleh membeli beg teh di kedai-kedai runcit yang paling.
Kedua, tuangkan air mendidih ke atas beg teh atau herba kering.
Ketiga, biarkan air dan herba reneh selama 5 hingga 15 minit. Ini membenarkan teh menjadi gagah.
Seterusnya, tekanan dan minum teh seperti yang diperlukan untuk melegakan gas. Berhati-hati untuk tidak membakar diri sendiri. Secara peribadi, saya perlu menunggu beberapa minit sebelum teh adalah cukup sejuk untuk minum.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar