Kamis, 12 November 2015

Yis Jangkitan Home Remedy - 4 Pilihan Praktikal

Yis Jangkitan Home Remedy - 4 Pilihan Praktikal

Jangkitan yis boleh menjadi tanda masalah kesihatan asas, tetapi tugas segera adalah seorang menganggap yang cepat untuk menguruskan gejala menyakitkan dan paling jelas. Terdapat lebih kaunter ubat-ubatan yang ada, tetapi sesetengah orang mungkin mempunyai tempahan peribadi atau sekatan kesihatan dan akan lebih suka rawatan semula jadi. Seperti biasa, dapatkan nasihat doktor atau pakar kesihatan alternatif pembekal anda sebelum melakukan apa-apa jenis rawatan diri, terutamanya jika anda hamil. Tidak ada salahnya untuk mendapatkan pendapat pakar daripada seseorang yang benar-benar telah melihat keadaan anda.

Ubat semula jadi membantu mengurangkan gejala jangkitan yis, dan juga boleh memberi kesan positif ke atas kesihatan keseluruhan dan mengurangkan punca jangkitan. Kita akan bercakap tentang empat rawatan biasa: madu mentah, bawang putih, minyak pokok teh, dan cuka epal cider.

Madu mentah telah digunakan selama ribuan tahun sebagai penawar yang berkesan untuk pelbagai penyakit. Biasa didapati madu kadang-kadang ditapis atau ditapis, oleh itu penggunaan perkataan mentah. Kami mahu menggunakan tidak dirawat, mentah, madu unpasteurized yang ideal datang dari penjaga lebah tempatan. Kampung dalam madu memberikan debunga tempatan berfaedah. Dari segi ekonomi kita dapat menyokong pembiakan lebah yang penting untuk pertanian. Anda boleh memohon madu mentah terus ke kawasan yang terjejas dan biarkan selama tiga puluh minit. Kemudian hanya mencuci dengan air sejuk.

Bawang putih merupakan tumbuhan anti-bakteria dan anti-fungul terkenal. Bawang putih juga boleh digunakan secara langsung ke tapak jangkitan yis. Bunyinya pelik, tetapi ia boleh digunakan sebagai supositori a. Anda mahu menggunakan bawang putih segar ideal, walaupun kapsul bawang putih mungkin mempunyai kesan yang sama. Hanya menyimpan ulas tunggal dikupas bawang putih semalaman untuk beberapa malam berturut-turut. Bagi langkah-langkah pencegahan, makan bawang putih akan membantu dalam merawat jangkitan kulat. Jelas sekali bawang putih mentah adalah rasa yang sangat kuat. Mencampurkan beberapa bawang putih dicincang dengan jus oren atau yang lain jus berperisa kukuh akan bekerja, tetapi tidak pasti apa yang pakar-pakar makanan gabungan akan berfikir tentang itu. Mencampurkan bawang putih dengan sedikit air panas dan meminumnya dengan cepat juga akan melakukan silap mata.

Remedi yang sebelum ini akan bekerja secara dalaman sebagai pencegahan, dan luaran sebagai rawatan taktikal. Teh minyak pokok, di sisi lain, pastinya hanya untuk kegunaan luaran. Minum teh minyak pokok dalam kuantiti yang besar boleh menjadi toksik. Ia adalah anti-kulat antiseptik dan amat kuat. Digunakan secara tradisional di Australia, ia digunakan untuk pelbagai jenis rawatan kulit. Sapukan minyak pokok teh di kawasan yang terjejas dengan mencairkan ia banyak. Walaupun meletakkan beberapa titik pada kain kasa dan memasukkan sebagai supositori akan mempunyai tindakan anti-kulat.

Apple cider cuka, ubat yang keempat dalam senarai kami, merupakan ubat tradisional dari beberapa budaya yang berbeza. Anda boleh mengambil mandi sitz dalam 2 cawan cuka epal cider dimasukkan ke dalam air mandi, dan memohon penyelesaian dicairkan kepada kawasan yang terjejas. Apple cider cuka biasanya diminum setiap hari. Resipi adalah 1 sudu teh cuka epal cider dicampur dengan 1 gelas air.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar