Kamis, 12 November 2015

Bagaimana untuk sendiri Merawat Tennis Elbow

Bagaimana untuk sendiri Merawat Tennis Elbow

Ini adalah beberapa panduan pertolongan cemas untuk merawat diri siku tenis dalam kes anda tidak tahu apa yang perlu dilakukan.

Apabila rawatan gagal

Ubat yang biasa apabila merawat siku tenis termasuk ubat penahan sakit, elektro-rangsangan, ubat-ubatan anti-radang, tembakan steroid, regangan dan pengukuhan latihan, dan berehat. Apabila titik pencetus adalah punca kecederaan, rawatan ini akan gagal dan dikatakan tidak berkesan. Ini kerana titik pencetus diperlukan untuk dilayan secara langsung dan ia perlu memperoleh perhatian khusus.

Imobilitas

Memberi rehat kepada siku yang cedera biasanya perkara yang terbaik untuk dilakukan, tetapi ia tidak akan membantu mengurangkan rasa sakit jika punca masalah ini adalah titik pencetus.

Rehat boleh menyekat kesakitan dan meletakkan titik pencetus ke dalam keadaan diam, tetapi ia benar-benar tidak menghilangkan daripada mereka. Apabila aktiviti-aktiviti yang menyebabkan kecederaan di tempat yang pertama, atau melakukan aktiviti lain meneruskan, sakit serta-merta datang kembali.

Pendakap siku atau splin menyahaktifkan siku dan melegakan kesakitan manakala lengan masih di tempatnya, tetapi splin ini sahaja memberikan kelegaan jangka pendek. Imobilitas sebenarnya boleh memburukkan lagi dan meningkatkan kesakitan apabila meletakkan lengan yang cedera kembali ke dalam tindakan.

Sendiri rawatan

Punca yang paling biasa kecederaan ini adalah titik pencetus yang terletak di extensor carpi radialis longus otot. Ini titik pencetus dalam otot lengan lain menyebabkan kesemutan, bengkak, kebas, terbakar, dan kekakuan pada pergelangan tangan, tangan, dan jari.

Anda boleh melakukan rawatan diri dengan mengurut tempat di mana sakit itu terletak dengan bola lacrosse atau bola tenis. Adakah ini dengan bersandar di dinding dan badan juga harus bersandar di lengan anda untuk memohon sedikit tekanan.

Letakkan bola kira-kira 3 atau 4 inci di bawah siku dan melancarkan bola berulang kali dalam gerakan menaik dan menurun. Gunakan ini untuk merawat diri siku tenis enam hingga dua belas pukulan beberapa kali sehari.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar