Kamis, 12 November 2015

Apa Homeopati Is, Semua Anda Ingin Tahu Tetapi Adakah Takut Tanya

Apa Homeopati Is, Semua Anda Ingin Tahu Tetapi Adakah Takut Tanya

Apakah homeopati?
Homeopati adalah satu cabang terapeutik perubatan. Homeopati adalah satu kaedah terapi, berdasarkan preskripsi ubat yang diperolehi daripada prinsip analogi, yang digunakan dengan dos yang kecil atau sangat kecil. Perkataan "homeopati" berasal dari bahasa Yunani perkataan "homoios" yang bermaksud yang sama dan "rasa kesedihan" yang bermakna penderitaan atau penyakit.

Prinsip analogi sebagai titik permulaan
Dirumuskan oleh Hippocrates, prinsip analogi menubuhkan hubungan antara tindakan terapi dalam bahan dan kuasanya toksikologi. Ia terdiri mendispens bahan perubatan itu, disertai dengan dos yang tinggi dalam diri individu patut, melalui mabuk, boleh memburukkan satu set gejala yang sama kepada orang-orang yang dibentangkan dalam penyakit ini.

Analogi juga digunakan dalam vaksin, yang dibangunkan oleh Edward Jenner pada tahun 1976, apabila penyelidikan Samuel Hahnemann pada ubat ubatan telah diterbitkan dan pendekatan terapeutik beliau maju.
Sangat kecil: a cabaran saintifik

Dalam analogi, kesan terapeutik bahan-bahan yang digunakan oleh homeopati untuk membuktikan ketoksikan mereka dengan menggunakan dos yang kecil sehinggalah kepada tahap yang paling kecil mereka. Walaupun bahan aktif yang sangat dicairkan, pengalaman telah membuktikan bahawa kesan terapi kekal. Walaupun terdapat kemajuan harian, cara tindakan pencairan minimum tidak boleh masih diambil kira. Yang jelas, besar, diulang dan tepat aktiviti biologi atau fizikal tanpa bukti yang sedikit bahan itu disahkan. Banyak andaian telah dicadangkan untuk mengesahkan postulat ini. Walau bagaimanapun, mikroskopik yang kekal sebagai cabaran kepada sains.

Pendekatan homeopati
Sebagai satu kaedah saintifik dan manusia terapi, homeopati terbuka kepada pembangunan sains dan teknikal bagi pendengaran kepada pesakit. Memahami sains digabungkan dengan mendengar teliti dan pemerhatian pesakit adalah ubat sahaja yang wujud. Matlamat perubatan holistik adalah untuk individualize setiap pesakit, bukan sahaja homeopati. Keadaan pemahamannya mengenai setiap rawatan dan keperibadian pesakit perlu diambil kira bukan sahaja rawatan atau kaedah terapeutik. Apabila diagnosis telah dilakukan dan apabila kaedah rawatan yang dipilih adalah homeopati, ubat atau dadah perlu dikaji oleh doktor. Pesakit membangunkan gejala peribadi dan kaedah dan diambil kira oleh doktor yang memilih sesuatu jenis ubat homeopati. Benar cukup, ubat homeopati yang sama digunakan secara sistematik untuk penyakit tertentu, lebih daripada di luar prinsip individualisasi itu.

Ubat-ubatan homeopati mempunyai status yang unik dalam industri kesihatan: Itu menjadi produk palsu tunggal sisi undang-undang sebagai ubat yang boleh dipasarkan. Hari ini, mereka diiklankan di kedai-kedai makanan kesihatan, farmasi, di pejabat pengamal, oleh pengedar produk bertingkat, melalui mel, dan di Internet.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar