Kamis, 12 November 2015

Pemulihan Home Asli untuk Stones buah pinggang Itu Adakah Selamat dan Berkesan

Pemulihan Home Asli untuk Stones buah pinggang Itu Adakah Selamat dan Berkesan

Pembentukan batu dalam ginjal adalah gangguan terkenal urologi yang boleh memberi kesan kepada orang dewasa pada sebarang usia. Batu dalam buah pinggang terbentuk daripada pelbagai bahan kimia yang ada dalam air kencing seperti asid urik, asid oksalik, fosforus, kalsium dan lain-lain Saiz batu karang berbeza dalam konsisten itu pasir, batu kelikir itu telur burung yang membawa kepada sangat menyakitkan keadaan. Batu-batu dan mengembang kerana kepekatan yang lebih tinggi bahan kimia di dalam air kencing yang melebihi kelarutan mereka. Batu karang biasanya kalsium oxalate atau kalsium fosfat dalam komposisi, yang mana pembentukan yang kedua utama diikuti oleh jangkitan. Kalsium adalah konstituen utama dalam kebanyakan batu karang bersama-sama dengan campuran ammonium, magnesium, fosfat dan karbonat dengan peratusan yang sangat kecil oxalates.

Gejala

1. Sakit yang teruk dirasai di sisi, pangkal paha dan paha sebagai batu cuba untuk melalui ureter ke dalam pundi kencing.
2. kencing Sakit dengan jumlah hanya sedikit air kencing.
3. Kehadiran darah dalam air kencing.
4. keinginan Malar membuang air kecil.
5. Rasa loya, muntah-muntah termasuk menggigil kerap.

Punca

1. gangguan metabolik menghasilkan oxalates berlebihan dan asid amino dalam air kencing.
2. detoksifikasi yang tidak lengkap kerana minum cukup air.
3. Pengambilan berlebihan asid membentuk makanan dan protein haiwan.
4. Pusaka penyakit yang dipanggil hypercalciuria.
5. Orang yang mengalami keradangan kronik usus juga boleh membangunkan batu kalsium oxalate.

Home Pemulihan

Dalam kebanyakan kes, batu karang mendapat dibubarkan dan dipam keluar dari badan melalui rawatan dan ubat-ubatan yang berbeza. Campur tangan pembedahan sekali-sekala diperlukan untuk menghapuskan batu. Rawatan rumah juga berkesan mengepam keluar batu-batu dari badan secara semula jadi.

1. minum tender air kelapa beberapa kali sepanjang hari membantu dalam melarutkan batu karang.

2. Mengambil satu sudu teh jus selasih dan madu setiap pagi secara berterusan selama enam bulan membantu dalam membuang batu buah pinggang.

3. banyak minum air membantu dalam meningkatkan jumlah air kencing dan mengurangkan kepekatan bahan kimia di dalamnya.

Produk 4. tenusu, sayur-sayuran berdaun dan makanan lain yang kaya dengan kalsium perlu diambil dalam jumlah yang kecil.

5. Tembikai diambil secara keseluruhan atau dalam bentuk jus bermanfaat dalam masalah ini.

6. didih beberapa buah tin dalam air dan minum pada waktu pagi selama sebulan adalah ubat rumah yang berkesan untuk batu karang.

7. Pengambilan daun saderi menghalang pembentukan batu dan memberi manfaat kepada orang-orang yang terdedah kepada gangguan ini.

8. Anggur mempunyai kandungan air yang tinggi dan kalium garam dan kepekatan yang rendah albumin dan natrium klorida, pengambilan yang menghasilkan keputusan yang cemerlang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar