Kamis, 12 November 2015

Pengeringan Herbs - Cari Bagaimana Untuk Kering Herba Kekalkan Sifat Penyembuhan mereka (Bahagian 1)

Pengeringan Herbs - Cari Bagaimana Untuk Kering Herba Kekalkan Sifat Penyembuhan mereka (Bahagian 1)

Setiap jenis herba perlu dikeringkan dalam keadaan tertentu. Ia adalah disebabkan oleh komposisi kimia dan kualiti bahan-bahan biologi aktif herba yang mengandungi.

Jika bahagian-bahagian herba mengandungi minyak pati, misalnya, marjoram, thyme liar dan thyme, anda perlu kering mereka perlahan-lahan pada suhu antara 30 dan 35 darjah Celsius untuk mengelakkan pengewapan bahan-bahan aktif.
Jika bahagian-bahagian herba mengandungi glikosida, terutama glikosida jantung (seperti, mata pegar dan boleh-teratai), anda perlu kering mereka pada suhu antara 55 ° C dan 65 ° C untuk membunuh pergerakan menapai, yang memusnahkan glikosida.
Jika bahagian-bahagian herba mengandungi vitamin C, misalnya, meningkat buah-buahan dan kismis hitam, anda perlu kering mereka dengan cepat pada suhu antara 80 ° C dan 90 ° C, kadang-kadang walaupun pada 100 darjah Celsius. Ia adalah disebabkan oleh keperluan untuk mencegah pengoksidaan vitamin.
Jika bahagian-bahagian herba mengandungi tannin, misalnya, kulit kayu oak, tormentil dan Burnet besar, anda perlu kering mereka pada suhu antara 50 ° C dan 60 ° C untuk mengekalkan bahan aktif.
Jika bahagian-bahagian herba mengandungi alkaloid, misalnya, thermopsis, anda perlu kering mereka pada suhu antara 40 ° C dan 60 ° C untuk mengekalkan kualiti penyembuhan daripada mereka.
Jika bahagian-bahagian herba mengandungi flavonoid, misalnya, hawthorn dan motherwort, anda perlu kering mereka pada suhu antara 50 ° C dan 60 ° C, kadang-kadang walaupun pada 80 darjah Celsius.
Beberapa bahagian herba ini, seperti kulit kayu dan akar, boleh dikeringkan dalam cahaya matahari langsung.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar