Kamis, 12 November 2015

Apa itu Reiki?

Apa itu Reiki?

Disebut sebagai rey-ki atau sinar-utama, Reiki terdiri daripada dua nama Jepun, Rei dan Ki yang bermaksud rohani berpandu tenaga kehidupan, juga dikenali sebagai tenaga kehidupan sejagat. Tenaga ini memukau semua orang dan dikatakan boleh didapati di sekeliling kita. Di antara kami dan antara alam sekitar. Ia dipercayai mempunyai kesan penyembuhan, jadi ia digunakan sebagai satu bentuk penyembuhan rohani, yang dijalankan dari tangan pengamal untuk satu yang menerima tenaga atau penerima. Ia menyumbang dalam mengharmonikan minda, badan dan secara keseluruhannya rohani kesejahteraan.

Terdapat tidak begitu banyak penyelidikan mengenai keberkesanan penyembuhan reiki, tetapi bagi sesetengah orang, ia digunakan untuk penyembuhan rohani yang menghubungkan melalui badan, menjadikan badan sembuh daripada penyakit tertentu. Dalam bentuk rawatan, penerima tidak telanjang dan boleh duduk atau berbaring di sofa, katil, dan lain-lain Had masa rawatan mungkin berbeza-beza bergantung kepada jenis, tetapi biasanya ia boleh bertahan selama satu jam. Kedudukan taraf tangan biasanya digunakan oleh orang Barat semasa rawatan, yang meliputi bahagian-bahagian penting badan. Rawatan ini menawarkan pengalaman tekanan bebas, menjadikan ia boleh didapati untuk rawatan kanak-kanak dan orang tua tanpa mengira keadaan mereka. Apabila pengamal bergerak tangannya, tenaga yang mengalir di seluruh dengan bimbingan roh dan memberikan penerima rasa panas dan sensasi kesemutan seluruh badan.

Pengguna Reiki dipercayai bahawa penyembuhan rohani bersambung dengan badan, menjadikan badan memulihkan diri sendiri. Adalah dipercayai untuk merawat sakit kepala, asma dan keadaan pernafasan yang lain, sinus, sakit perut, sindrom prahaid, senggugut, kebimbangan, membantu mengurangkan rasa sakit, mengurangkan tekanan dan banyak lagi. Ambil perhatian bahawa ini tidak digunakan sebagai rawatan perubatan, tetapi digunakan sebagai satu cara hidup dalam gaya hidup yang sihat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar