Kamis, 12 November 2015

Pilihan Rawatan Jangkitan Yis Berulang

Pilihan Rawatan Jangkitan Yis Berulang

Berikut adalah beberapa faktor yang meningkatkan peluang jangkitan yis berulang:

* Penggunaan antibiotik yang kerap atau baru-baru ini
* Memakai pakaian lembap
* Menjaga badan lembap
* Diabetes atau insulin rintangan
* HIV
* Leukemia

Ini adalah faktor umum dan orang-orang tertentu mungkin mempunyai pencetus lain. Anda tahu badan anda - ada apa-apa corak yang anda mendapati yang berlaku apabila anda mempunyai masalah jangkitan yis? Adakah jangkitan yis berlaku pada masa yang sama bulan, atau semasa tempoh tekanan yang tinggi. Mengambil nota yang perlu untuk memungut corak.

Ada kemungkinan bahawa ubat kulat yang diambil tidak sepenuhnya menghapuskan yis. Butoconazole mungkin lebih berkesan sekiranya jenis yis anda dijangkiti pilihan dari standard candida albicans. Mengambil nasihat doktor anda dan bertanya sama ada ubat alternatif boleh didapati. Kadang-kadang mengambil ubat antikulat lisan boleh membantu mencegah jangkitan yis kronik. Penggunaan tetap suppositories - contohnya dengan asid yg berkenaan dgn boraks - juga telah membantu sesetengah wanita. Anda mungkin mahu melihat jika doktor atau doktor kulit anda boleh menjalankan beberapa ujian makmal untuk mendapatkan maklumat khusus mengenai yis sebenar yang memberi kesan kepada anda.

Saya ingin menyatakan bahawa yis secara semulajadi wujud di dalam badan. A jangkitan candida bukan sahaja kehadiran yis; sebaliknya ia adalah penumbuhan yg terlalu cepat itu. Jadi pencegahan boleh beralih dari persoalan kewujudan yis untuk mencegah keadaan yang membolehkan yis berkembang "luar batas" jadi untuk bercakap. Candida mengawal diet menekankan menurunkan atau menghapuskan gula dan mengawal karbohidrat atau makanan indeks glisemik tinggi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar